98Degrees_003.jpg

 

天阿,我真的沒想到可以聽到98 Degrees的新歌!這張久違了13年的新專輯讓這個美聲天團向世界證明了男孩偶像團體是經得起歲月考驗的!(雖然成員們都升格當爸了)


「Impossible Things」輕快的節奏和旋律在廣播中出現時,我馬上停下手邊所有事情專心聆聽這脫俗悅耳的曲風和溫柔動人的嗓音。


98 Degrees過去的歌曲有不少都是描述單戀的心情,這首也不例外;在看似淡淡遺憾的歌詞中,穿插了許多有趣的小比喻,也埋藏了主角在經過了萬般後悔,想試圖挽回一切回到過去的想法,會不會成功呢?在溫馨勵志的氛圍下,我也相信只要心中有愛便沒甚麼是不可能的!

 

以下是原文歌詞和我的不專業不負責任翻譯。

 

 

98 Degrees - Impossible Things
沒有不可能

 

She was the only one, to dominate my heart
她曾是那個可以主導我內心的女孩
She was the only one, to illuminate the dark
她曾是那個能夠照亮整個黑夜的女孩
When it's all said and done and the race has been run, run, run
當時間和距離讓一切都結束時,我才知道這場競賽早就已經開始了

 

She was the only one, to elevate a smile
她曾是那個會讓我嘴角揚起笑容的女孩
To devastate a room
於是我心中的防備被摧毀了
Take an inch and then a mile
接著她就這樣在我世界裡不停地得寸進尺直到佔滿了我整顆心
When all is said and done 當時間和距離讓一切都結束時
She's still the only one, one, one
她仍然是我心中的唯一

 

And I wasted
而我總是浪費著時間和每個機會
Every word, I didn't say
那些我沒說出口卻在我心中縈繞著的話
She never heard
即使是隻字片語,她也未曾聽到
I wish this was a mix tape I could play pass then erase
我真希望這一切能像捲錄音帶,讓我可以不斷地重新讀寫和清除
But its love, love, love, love
但,這是由不得人的愛情阿

 

I'm going to march my own parade
我正進行著一場自己的內心大遊行
I'm going to bring back yesterday
我想讓這一切回到過去
I'd split atoms if I had them
要是我擁有原子的能量我真想藉引爆它使這成真
But I don't so anyway
但很遺憾我沒有,不過無論如何
I'm going to write it on the mood
我將把這些往日情結寫在心上
Yeah this love is like a dream
這份沒有結果的愛情會像是個夢想一般
That makes me do impossible things, impossible things, impossible
使我完成許許多多不可能的事情,沒甚麼是不可能的

 

She was the only one, to clear up all the scars
她曾是那個可以撫平我所有傷痕的女孩
That looked just like a map
我想這場感情就像張地圖
To many stops and starts
圖上有太多暗示我該停下或前進的標示了
And I'm just standing here
但到最後我都只是站在原地
Like a tear that never drops, drops, drops
好像一顆不斷懸在眼眶打轉的淚水,永遠等不到滴下的時刻

 

And I wasted
而我總浪費著每個開口的機會
The nouns and the verbs
就算只是任何一個美麗或平實的隻字片語
And it's a shame
想想自己還真是丟臉阿
She never heard
這一切的一切她從未曾聽到

I wish this was a mix tape I could play pass then erase
我真希望這一切能像捲錄音帶,讓我可以不斷地重新讀寫和清除
But its love, love, love, love
但,這是由不得人的愛情阿


I'm going to march my own parade
我正進行著一場自己的內心大遊行
I'm going to bring back yesterday
我想讓這一切回到過去
I'd split atoms if I had them
要是我擁有原子的能量我真想藉引爆它使這成真
But I don't so anyway
但很遺憾我沒有,不過無論如何
I'm going to write it on the mood
我將把這些往日情結寫在心上
Yeah this love is like a dream
這份沒有結果的愛情會像是個夢想一般
That makes me do impossible things, impossible things, impossible
使我完成許許多多不可能的事情,沒甚麼是不可能的

 

I'm messed up, I'm stupid
我想自己是搞砸了,我真是個蠢子
I'm suddenly useless now, now
我突然覺得自己很沒用,就是現在此時
I'm beat up I'm foolish
我感到徹底被打敗了,我真是太荒謬可笑了
You're all I can do right now, now
現在此刻,我唯一所能做的就是有關妳的事情


 I'm going to march my own parade
我正進行著一場自己的內心大遊行
I'm going to bring back yesterday
我想讓這一切回到過去
I'd split atoms if I had them
要是我擁有原子的能量我真想藉引爆它使這成真
But I don't so anyway
但很遺憾我沒有,不過無論如何
I'm going to write it on the mood
我將把這些往日情結寫在心上
Yeah this love is like a dream
這份沒有結果的愛情會像是個夢想一般

That makes me do impossible things, impossible things, impossible things, impossible things, yeah, impossible
使我完成許許多多不可能的事情
是阿,以愛之名沒甚麼是不可能的

 

 

arrow
arrow

    洋蔥姑娘 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()